Alla inlägg under mars 2015

Av from-som-ett-lamm - 4 mars 2015 07:52

I går körde jag andra crossfit passet och det var som väntat betydligt mkt tuffare än det första.
Och SÅ ROLIGT!!
Jag är helt hooked och undrar varför jag inte börjat med det här tidigare och har jag ens tränat innan...?!
Hur som, vi jobbade i lag i går, eftersom S var med igår så teamade hon och jag :)
Övningarna såg ut så här


Man hade fyra minuter per övning så att säga och så fort man gjort färdigt övningen och hade tid kvar samlade man poäng.
Vi körde på i ett rätt så samlat tempo och lyckades samla på oss massor förutom på en av övningarna, Buddy getups, fan va svåra dom var, tror man inte när man ser proffsen på boxen göra dom hehehe, men vi får öva på teckningen helt enkelt.
En annan övning som också var svår rent tekniskt var wallballs, hittade tekniken i slutet och gjorde några klockrena, kul!
Så här såg resultatet ut, vi heter PS :)


Vi samlade mao
19 burpees
57 wallballs (med 6 kilo)
O boxjumps (öva, öva, öva body getups)
45 lunges med 10 kilo
Fan, va vi är bra :)

Längtar till på lördag och jag har bestämt mig för att göra ett uppehåll med ridningen i ett år och köra crossfiten istället, bygga mer muskler och bli starkare :)

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 3 mars 2015 12:36

De senaste veckorna har jag varit en duktig flicka och bara ätit godis en dag i veckan.
Och det är märkligt hur kroppen fungerar, när jag väl sitter där med mitt nya färska godis så räcker det för det mesta med ett par bitar sen tar det stopp. Man liksom vänjer kroppen.
De perioder jag äter godis oftare kan jag också äta mer innan det tar stopp och är alltid sugen dagen efter.
Det är jag inte nu.
Så jävla skönt....nu ska jag bara hålla i det, men är jag strikt med en ggr i veckan så kommer det funka, kanske slutat jag helt med godis en dag....vem vet?!

Av from-som-ett-lamm - 2 mars 2015 13:00

Sjukt effektiv träning den här crossfitten är (;)
Har fortfarande träningsvärk och dessutom på ställen jag aldrig haft det förut.
Tänk att man kan få träningsvärk av teknikövningar med en pinne.....?

Hur som....barnvecka och som vanligt en hel del meck för att få ihop veckan.

I dag har barnen parkour och vi måste storhandla, det blir till att lämna ungarna, blixthandla, lämna maten hemma och sen hämta upp barnen....P U S T!!
Undrar när vi ska hinna äta middag idag?......ostburgare på donken i farten eller nåt....blä!

I morgon har småttingarna curver fotboll och jag har crossfitten (hahahah, roligt ord det där)
Resten av veckan förutom lördagen är aktivitetsfri....jiiiippiiiii!!!!


Förresten, såg ni mello i helgen?
Är övertygad om att programmet har nåt sin peak i skitdåligtv och asdåliga bidrag i år.
Och vi som ska kolla finalen live....SURT!

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 1 mars 2015 19:00

Nu blåser förändringens vindar här hemma.
Inom två veckor vet vi hur det blir med min firma.
Inom två månader är min man egen med ett kontrakt på 10 månader.
Spännande och roligt :))))

I går var vi oss våra "bästisar"
Dom hade bjudit in ett annat par som dom umgås en del med.
Vi klickade inte alls, kände det redan i hallen.
Hon var ytan självt, inget innehåll, ingen substans och totalt ointresserad av oss som människor.
Tro mig, jag försökte fråga henne om hennes liv, visade intresse när hon pratade om hennes son osv....så som man gör ni vet.
Hon frågade INGENTING om mig och när kvällen var slut visste hon var jag bodde, thats it!!!
Hennes man var en buffel utan dess like.
Han tog snabbt över hela kvällen med sitt eviga pratande om sig själv, också helt ointresserad av oss som människor och totalt självcentrerad.....borde man inte sluta prata när man börjar bli torr i munnen och folk börjar skruva på sig?
Visst, jag är duktig på att prata men har med åren lärt mig att jag måste låta andra prata också.
Han slog mig med hästlängder kan jag säga.
Dessutom var han lite av en kamoflerad rasist. (Wtf)
Jag och M vädrade våra åsikter i just den frågan och han gav sig till slut och släppte det.
Hade ändå en trevlig kväll men jag hoppas och tror inte våra goda vänner kommer bjuda in oss samtidigt, för även om jag och M bet ihop så syntes det med all säkerhet vad vi tänkte och tyckte.

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards