Alla inlägg under mars 2015

Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2015 13:44

Surfade runt lite i går för att hitta en billig lounge soffa......finns ingen i den storlek vi vill ha för en billig peng, kostar minst femtusen.
Vi har bara en liten budget för utemöbler och bygget för framsidan.
Men sen snubblade jag över det här......

Före


Efter


Byggt på lastpallar.
En lastpall kostar ca 30 kr st.
Behöver ca 16-20 st, svart färg, madrasser, överdrag och kuddar.
Kommer kosta Ca 2000 kr för soffa plus två bord, betydligt mkt billigare än att köpa en färdig.
Dessutom kul och enkelt, så enkelt så jag kan göra't själv....
Jiiippiiiii!!!!

Kan knappt vänta :))))

Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2015 12:23

Det behövdes ett par dagar för att jag skulle förstå hur jag påverkas av medicinen!
Jag börjar förstå saker och sammanhang i mitt liv både förr och nu.
Lättnad, lite sorg men mest lycka.

Som tex att jag missförstått så många människor i mitt liv, Allt drama i mitt liv har ofta berott bara på mig själv och inte på alla andra omkring mig.
Att jag har försökt väcka hjärnan genom att ständigt röra mig och att nu klarar jag tex en hel kväll framför tvn utan att behöva röra på mig alls.
Att jag stundtals och vid stress varit extremt ofokuserad och har säkert uppfattas som dryg och otrevlig då.
Att jag reagerat annorlunda än andra människor i vissa situationer.
Att jag blivit lätt arg och varit alldeles för bestämt och oflexibla i mitt sätt och i mitt tänkande.
Att jag inte varit ett dugg tillåtande och att jag faktiskt varit ibland oförmögen att förlåta och gå vidare.
Att jag varit feg och ibland tom konflikträdd.

Nu känner mig lugnare fast piggare, Klarare i skallen, mer positiv och glad.
Lugnet sprider sig på nåt sätt.
Som att jag har vaknat ur en 45 årig dvala.
Och bara efter 4 dgr (iofs ska det ju märkas direkt) och bara på 10 mg.

Flera människor runt mig som också har adhd har berättat för mig om deras resa med medicin, en del har dåliga erfarenheter.
Andra har bra, och har berättat om hur det är en aha-upplevelse om att man äntligen förstår sig själv och slipper frustrationen, och precis så känns det för mig........
I alla fall nu och här



Av from-som-ett-lamm - 9 mars 2015 13:04

Dag två på medicin.
Tycker inte det känns så mycket.
Kanske en aningens mer fokuserad.
Konstant Hungrig (ska inte medicinen funka precis tvärtom?)
Lite dålig i magen och svårt att sova.
Men allt det kanske inte ens har med medicinen att göra, äter ju trots allt bara 10 mg.
Får väll ge det lite tid antar jag.....mhmmm...byggdes inte Rom på en dag..?! ;)

Tjing, tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 9 mars 2015 08:29

Helgen har gått i samkvämets tecken.
Fredags kvällen bjöd på fredagsmys i form av popcorn och film :)

Lördag fm bjöd på det här för mig....


Och det här för T...


När alla var samlade bakade vi en sockerkaka med chokladbitar i (hur länge sen var det liksom)
Kl tre kom det gäster, kompis till S och hennes mamma.
Barnen lekte och vi pratade.
Kvällen spenderades i soffan framför tvn med lördagsgodis för de små och samkväm med bästis vänner (som kom på spontan besök) för de stora :)
Tänk att man kan tycka så mkt om två människor på så kort tid <3


Av from-som-ett-lamm - 6 mars 2015 08:36

Upp i ottan, tröttare än tröttast.
Tidiga dagisar innebar snabb tandborstning och påklädning och sen gemensam bilfärd och frukost för alla på jobbet.
Nu är kl snart nio men känns som tolv.
Det blir till att bita ihop idag.




Medans M lagade mat och barnen lekte med S pojkvän som var på besök, körde jag ett TUNGT benpass på gymmet.
(På vår tid hade man inte pojkvän vid nioårs ålder....eller?!)
Träningsvärken i benen uteblev idag men träningsvärken från i tisdags är fortfarande ond....
I Love crossfit!!


Av from-som-ett-lamm - 6 mars 2015 08:13

Vi väntade länge utanför klassrummet, så länge så vi till slut tänkte att vi kanske hade missförstått vart vi skulle ha mötet.
Väl nere på receptionen möte vi läraren, fritidsledaren och biträdande rektor (mötet var bokat med rektorn?)
Då bestämde dom att vi skulle sitta i klassrummet.
Kändes minst sagt oproffsigt att för det första komma för sent, sen skicka biträdande rektor när det var rektorn vi bokat mötet med och att sen bestämma att vi skulle sitta i klassrummet som ingen hade förberett för möte (vi fick hjälpa till att möblera?)
Mötet gick ok.
Läraren var på vår sida och hade viljan att lösa problemet.
Biträdande rektorn såg ut som hon hade svalt en citron och suckade tungt varje gång vi nämnde resurs.
Fritidsledaren var mest bara puckad, arrogant och okunnig.
Gick ändå därifrån med en förhoppning av att det kommer fungera from nu.
Vi bestämde att pedagogerna ska ta hjälp av adhd center och att alla runt S ska ha information/förståelse om hur man hanterar henne och hennes problematik och att personalen ska ha mer uppsikt över och kring henne.
Vi ska ses igen om en månad och göra en utvärdering och se om andra åtgärder behövs.
Alltid en början.

Tjing, tjing!

Av from-som-ett-lamm - 5 mars 2015 08:06

Möte i dag med S rektor.
Vet att hon är en skarp kvinna som knappast är intresserad av att lägga pengar på resurs till S.
Jag vet inte heller om det är lösningen men som det är nu fungerar det inte.
Hon kommer hem varje dag och har blivit arg, hamnat i konflikt med personal eller barn, slagits, blivit slagen eller så ringer fritids personalen och påpekar vad hon gjort och inte gjort, så att det är ett problem är nog alla överens om.
Tur att jag och C går på mötet ihop, vi ska ses innan och prata ihop oss lite och jag ska nu skriva ner lite punkter som jag vill ta upp och som jag tänker hålla mig till.
Och så ska jag akta mig för att bli arg.......inget produktivt kommer av det....

Önska mig lycka till!

Av from-som-ett-lamm - 4 mars 2015 13:10

I går var jag och provade ut ett kedjetäcke, jag gillade det som var på 8 kilo, så nu är det beställt och kommer om två veckor.....sen ska här sovas hela nätterna utan att vakna...så det så!
På lördag efter träning och lunch ska jag ta medicinen för första gången, och lite läskigt känns det allt.
Håll tummarna för att den funkar och att jag slipper eventuella biverkningar.

Förresten, till er som undrar hur det går med mitt företag kommer här lite info;
Vi har varit i kontakt med stadsbyggnads kontoret, den instansen som ska ge oss bygglovet, ni vet.
Dom kräver nu ritningar, en fasad en sektions och en plan.
Under tiden M pratade med vår handläggare, (vi kan kalla honom Kalle), sa kalle att han kunde se ritningarna och att dom fanns. M frågade då honom varför han måste skicka efter dom och sedan skicka dom när Kalle redan hade dom...????? (Märkligt)
Kalle sa att det är så det går till här.....ehhh...sjukt onödigt om ni frågar mig!!
Jag mailade Stockholms stadsarkiv för att få tag i ritningarna.
Fick ett kort och enkelt svar idag: du får kontakta stadsbyggnads kontoret.....ehhhh....förlåt men nu fattar jag ingenting???!!!!
Vi ska alltså beställa ritningarna från stadsbyggnads kontoret för att sedan skicka dom till stadsbyggnads kontoret...???

BYRÅKRATIHELVETE!!!!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards