Direktlänk till inlägg 10 mars 2015

Insikten

Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2015 12:23

Det behövdes ett par dagar för att jag skulle förstå hur jag påverkas av medicinen!
Jag börjar förstå saker och sammanhang i mitt liv både förr och nu.
Lättnad, lite sorg men mest lycka.

Som tex att jag missförstått så många människor i mitt liv, Allt drama i mitt liv har ofta berott bara på mig själv och inte på alla andra omkring mig.
Att jag har försökt väcka hjärnan genom att ständigt röra mig och att nu klarar jag tex en hel kväll framför tvn utan att behöva röra på mig alls.
Att jag stundtals och vid stress varit extremt ofokuserad och har säkert uppfattas som dryg och otrevlig då.
Att jag reagerat annorlunda än andra människor i vissa situationer.
Att jag blivit lätt arg och varit alldeles för bestämt och oflexibla i mitt sätt och i mitt tänkande.
Att jag inte varit ett dugg tillåtande och att jag faktiskt varit ibland oförmögen att förlåta och gå vidare.
Att jag varit feg och ibland tom konflikträdd.

Nu känner mig lugnare fast piggare, Klarare i skallen, mer positiv och glad.
Lugnet sprider sig på nåt sätt.
Som att jag har vaknat ur en 45 årig dvala.
Och bara efter 4 dgr (iofs ska det ju märkas direkt) och bara på 10 mg.

Flera människor runt mig som också har adhd har berättat för mig om deras resa med medicin, en del har dåliga erfarenheter.
Andra har bra, och har berättat om hur det är en aha-upplevelse om att man äntligen förstår sig själv och slipper frustrationen, och precis så känns det för mig........
I alla fall nu och här



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards