Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Fick nog!

Av from-som-ett-lamm - 16 mars 2012 07:14

I går fick jag lite nog kan man ju säga.....mina såkallade arbetskamrater har ju haft något emot mig, eller hur man nu ska tolka det här: först ville dom sammarbeta och jag var övertydlig med att det var viktigt med ärlighet och tydlighet, vilket dom tyckte va självklart...mhmmm. Vi bestämmde dagar då vi skulle arbeta för varandra och kom även överens om att vi skulle vicka för varandra vid sjukdom. Vi började ses oftare, och vid några tillfällen snackade dom skit om varandra till mig och eftersom jag valt att stå utanför sånt sa jag bara; du kanske ska prata med henne om det.

Jag åkte utomlands en vecka och dom vickade för mig, sen blev det tyst, dom hörde inte av sig och ville inte ses, jag bokade in teater vid några tillfällen och fotografering för oss alla tre, jag väntade in deras barn de dagar jag skulle ha dom....men dom uteblev utan ett ljud från mina "arbetskamrater".

Jag fattar att dom inte vill fortsätta sammarbetet, men svårt att säga det liksom, vi är ju vuxna....eller!???

Sen fattar jag på riktigt inte vad jag gjort, visst vi arbetar inte på samma sätt, men det visste dom ju liksom innan!!?

Så i onsdags kom dom för då hade jag ju fixat en fotograf, dom medelade direkt när dom kom att dom inte kunde stanna för dom skulle ha brandinspektion tillsamans med ett gäng andra "dagisar"...det blir ju billigare då....men dom hade inte tänk på mig!?????  Och där stod dom i MIN lokal blev fotade av en fotograf JAG fixat, åt av kakorna JAG bjöd på......Då fick jag NOG. Jag visade tydligt min irritation och bad om att få bli fotograferad utan dom med bara mina barn och mig. Och ju mer dagen gick ju mer irriterad blev jag. Först tänkte jag att jag skulle ringa men jag vet ju att varenda gång jag ringer svarar dom inte eller så svarar dom och kan inte prata, dessutom kanske jag valde en enklare väg, men jag valde att skriva ett brev, och så här skrev jag:


Hej tjejer!

Det verkar inte som att vårt sammarbete fungerar som det ska. De tillfällen jag skulle ha arbetat för er har "vår vikarie" istället haft era barn och när ni varit sjuka har ni valt att inte kontaktat mig. Jag tolkar detta som att ni inte riktigt vill vilket jag har full förståelse för, vi arbetar ju trots allt på olika sätt. Men jag hade uppskattat om ni hade berättat det för mig, men no hard feelings. Jag är varken arg eller ledsen. Vi ses när vi ses och fram tills dess får ni ha det så bra. kram "mitt namn".


Ville inte skuldbelägga eller anklaga någon bara "avsluta" vårt skit dåliga sammarbete och bli av med dom. Vad jag ingentligen hade velat skriva var att jag tycker dom är två riktigt fega kärringar och jag skulle inte jobba med dom om dom så var dom sista människorna på jorden, att jag tycker deras verksamhet är pinsamt dålig och att jag fan e 100 gånger bättre än dom.....men, det håller jag för mig själv ;)))


Over and out 



 
 
Katta

Katta

16 mars 2012 09:07

Ja, det finns ju gränser för hur mycket man ska tåla!
Hoppas de inser vad de förlorat...
Trevlig helg!
Kram Katta

http://vembryrsej.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards