Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Modig!

Av from-som-ett-lamm - 9 maj 2013 11:43

Min kära väninna S är så modig, hon har börjat spela teater, åka skridskor som hon kanske snart tävlar i och nu ska hon återuppta fallskärms hoppandet, sjukt modigt om ni frågar mig!!!!
Min man har anmält sig och ska medverka i hemvärnet, modigt att hoppa på något sånt mitt i livet och garanterar kul som fan.
Min fina väninna J åker snart till det stora äpplet och stannar där i nästan ett år och ska dessutom gå en dansutbildning där.....jag är sjuuuukt avis och tänk vad modigt!!
Människor runt omkring mig hoppar av sina jobb och nyutbildat sig....modigt!!!

Och vad gör jag då......ehhhh.....INGENTING!
Jag jobbar på som vanligt, anmäler mig inte till något för att jag antingen är för tid eller så skyller jag på att vi har ju barnen varannan vecka......jag är modig, men inte när det kommer till nya saker :(
Och vad ska jag göra, vad vill jag göra?
Har ni någon idé om något som skulle passa en 44 årig hårt arbetande förorts mamma som har både ork och lust men saknar mod??!!

 
 
Ting

Ting

10 maj 2013 21:20

Haka på S och rollerderby?
Det är nog skitkul!

Ta körkort!
Verkligen en boost för självförtroendet och självständigheten.

Det ena ger det andra.
:)

http://youknowting.blogspot.se

from-som-ett-lamm

10 maj 2013 22:06

Tack
Men jag är en bambi på hal is och körtkort är inget för mig!!
Men jag hittar nog nåt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards