Direktlänk till inlägg 16 april 2015

Sträckning och tajt rör

Av from-som-ett-lamm - 16 april 2015 08:49


I går yogade jag och sträckte mig.......hahahaha, hur är det ens möjligt, snacka om att ha otur med kroppen just nu!


Efter att ha legat prick still i ett tajt rör (ursch) i tio minuter så får jag inom en vecka veta om jag har ett riktigt illa ryggskott som kiropraktorn och massageterapeuten kan ta hand om eller om jag har en diskskada som måste få tid att läka vilket innebär yoga, promenader och inte träning på ett antal månader....tummarna håll dom HÅRT!!

Nu har våra nya familjemedlemmar börjat ta lite plats här hemma.
Yoda är som en åldrande zen master med ett lugnt och långsamt och meditativt sätt :)
Han hänger mest på övervåningen men kommer och myser med mig på kvällen.
Han föredrar T och sover med henne om natten och ropar efter henne när hon går ner på morgonen <3
Men är fortfarande rädd för M.


Daisy är en helt annan historia.
Hon blänger på oss som vi vore hennes undersåtar och har lite divalater för sig som att hon nafsar när det inte passar henne längre, när man fyar henne så springer hon iväg med en mycket förvånad och kränkt min men stannar på behörigt avstånd och blänger argt på en.
Hon gillar alla men lyssnar mest på mig och föredrar att ligga hos M på kvällarna.
Hon är också den av katterna som pratar mest :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards