Alla inlägg under maj 2015

Av from-som-ett-lamm - 13 maj 2015 16:32

I dag kom markfirman och förberedde inför gräset som ska rullas ut och plattorna ska läggas på gångvägen upp till huset.
Jag åkte iväg och jobbade med att packa ner hela lokalen.
Så här långt hade dom hunnit när jag kom hem :))))


Nu är det bara gräset som ska rullas ut, markplattor och mur ska läggas på plats, buskarna planteras, sen är framsidan färdig :)

På baksidan har det också gått fort.
M och M blev ju färdiga med hela altanen (förutom staketet) som ska vara framför gästhuset/poolhuset. Nu ska huset ställas på plats, isoleras, läggas golv, målas väggar och inredas, staketet ska göras klart där och på den lilla altanen sen är allt färdigt...svisch, svisch....snabba ryck!!!

Av from-som-ett-lamm - 12 maj 2015 10:16

Märkligt, jag är sjukskriven men har aldrig haft så mkt att göra som nu.
Hade tänkt att luncha med J i morgon men var tvungen att ställa in, lokalen behöver packas ihop för i helgen går flyttlasset därifrån, och onsdag var den enda dagen utan något inplanerat (?)
I morse var jag på sjukgymnastik och skulle bara hem och ducha för att sen åka och jobba med manuset tillsamans med "teatermänniskan" men hennes son blev sjuk, tur i oturen, jag måste till Apoteket (mm) då min medicin tar slut idag.
Ändrade dag till torsdag, förhoppningsvis tar det bara några timmar sen kan jag åka hem och hänga med min familj <3
På fredag har jag möte med min "arbetsterapeut" och ska få min whiteboard och diskutera hur vi gör med tyngdtäcket.
Nästa vecka är också knökfull, leverans av paket, sjukgymnastik, packa ihop mormor och morfars lägenhet, adhd-center och en hel helg med trädgårdsfix....PHUST!!

Förresten så trodde sjukgymnasten att jag kan börja träna lite smått igen.
Måste ta det lugnt (hur ska det gå;) se till att hålla formen i varje övning, inte tappa bålen och ryggen, koncentrerat och fokuserat.
Pratade med en av tränarna på crossfiten och han tyckte jag kunde komma ner och köra, men vid sidan om och utan vikter, långsamt och hålla rygg och bål....skönt att höra att han och sjukgymnasten var överens ;)
Ska försöka hinna ner på onsdag och testa och se hur det känns.....
Håll en tumme eller två.....:)




Av from-som-ett-lamm - 11 maj 2015 09:43

....med dom här två i närheten :)

Av from-som-ett-lamm - 10 maj 2015 13:34

Bjöd in ett gäng härliga brudar på "klädbytarhäng" med vin och grill...
M och M jobbade i trädgården och vi "tjatade", njöt av solen och böt kläder.....Vilken härlig dag/kväll det blev <3

Btw

Av from-som-ett-lamm - 8 maj 2015 14:27

Min läsarkrets har utökats (trots att jag utrycker mig skrämmande dåligt)
Har en liten aning om varför....men trots det....välkomnar L med familj.....




Kunde inte låta bli....hahahaha!

Till er andra....ha en underbar helg och hoppas solen lyser på er vart ni än är <3

Av from-som-ett-lamm - 8 maj 2015 11:54


VARNING!!!!

Det här är Feliway doftavgivare lugnande doftferomoner för katt. Man sätter den i eluttaget och den puffar ut doftferonomer med jämna mellanrum.
I beskrivningen står det att människor inte kan bli påverkade.
När vi installerade denna i vardagsrummet för ca 2 månader sedan började min yngsta dotter klaga på huvudvärk och jag tyckte den luktade. Men eftersom det stod att inte människor kan bli påverkade så funderade vi inte nåt mer på saken. Min yngsta dotter har sovit i vardagsrummet vid tre tillfällen och har varje gång vaknat och haft ont i magen, ont i huvet, varit trött och dåsig, kräkts och sedan somnat, vaknat och mått bättre.
I morse likaså. Min dotter pekade på feliway och sa; det är den där, det är jag säker på. Jag började söka på nätet och hittade att en del av dom här doftavgivarna innehåller isopropanol, vilket är ren alkohol.
Ringde sjukvårdsrådgivningen som kopplade mig till giftcentralen som konstaterade att min lilla skrotfia på 10 år var alkoholpåverkad och helt enkelt behövde sova ruset av sig.
Visst jag kan se det komiska i det hela men va är det för jävla företag som säljer en produkt med alkohol i som kan påverka människor...???????
Det återstår att ta reda på, under tiden.... Uppmanar jag alla att inte köpa denna produkt!!!!!

Av from-som-ett-lamm - 7 maj 2015 22:42

Började denna härliga dag på gymmet, sjukgymnastik, tramp på crosstrainer och det lilla jag kan göra i "övrig" träning....
Skönt :)

Åt en smarrig kycklingsallad och kaffe med kaka tillsammans med bästa sällskapet...
"Busade" till det och tog en varsin cinzano med sockerdricka i solen och böt om till bikini.....
Vilken härlig dag :)))


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards