Direktlänk till inlägg 8 april 2018

Ska bli en snål jävel

Av from-som-ett-lamm - 8 april 2018 11:34

Tror inte det finns någon tråkigare egenskap och jag är så glad att jag inte besitter den.
När jag jobbade som dagmamma hade jag rätt så gott om pengar, hade möjlighet att köpa lite finare och dyrare julklappar och presenter till släktingar och vänner, bla tv, iPad, telefon mm.
När jag fyllde år fick jag ett samtal med orden; grattis, du fyller ju inte jämt så det blir nåt nästa år istället, från en av de människor jag varit frikostig mot, alltid nåt och även om jag faktiskt inte förväntat mig någonting tillbaka så hade det kanske varit trevligt med en blomma eller ett fint kort iaf.
Nu har jag det inte så fett med pengar direkt, bor i en dyr lägenhet och underhåller två tonåringar (hjälp)
Har ansökt om bostadsbidrag och väntar med spänning (läs;oro) på hur dom ska besluta i frågan.
Har som tur är ärvt lite pengar men det känns ju inte så kul att de pengarna går åt till att leva.
Om jag någongång i framtiden har gott om pengar igen, då ska jag bli en snål jävel och sitta på pengarna och bara handla saker till mig och barnen, inte bjuda på någonting, det verkar ju funka för andra, så varför inte ;)
Och tänk hur mkt pengar jag sparat om jag inte varit frikostig med stålarna när jag väl hade dom....mhmmm.

Hur som helst och skit samma.
I dag måste jag få lite gjort här hemma, så det får bli en sväng till centrum (eftersom jag varken har bil eller körkort) och försöka hitta ramar till mina nya fina planscher mm.
Och sen måste jag, även om det tar emot galet mkt, jobba (blä)

Tjing, tjing!

 
 
Göran

Göran

8 april 2018 21:18

OM du får bostadsbidrag så se till att inte tjäna för mycket. Jag hade det för några år sedan och tog de chanser jag fick till extrajobb. Med följden att året därpå fick jag be om betalningsplan för de 6000 för mycket jag fått. På grund av extrajobbets inkomst såklart!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

from-som-ett-lamm

8 april 2018 23:22

Men det låter ju inget vidare, tack för tipset :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards