Alla inlägg under mars 2012

Av from-som-ett-lamm - 13 mars 2012 12:12

Rast medans dagisarna sover....skönt, men jag borde inte sitta här och skriva utan fixa med alla papper till revisorn....bläää, det är ett nödvändigt ont att behöva göra det varje månad :(


Ändrade vår resa i sommar som skulle ha gått till Grekland, flygbolaget hade ändrat flygtiderna till mitt i natten....resa med tre trötta barn mitt i natten....NEJ tack!!

Resan blev 4000kr billigare :))) och går nu till Cypern, närmare bestämmt Fig Tree Bay, har aldrig varit där så det blir skoj :)


Btw mina kläder har börjat sitta löst....några kilo till så kan jag ha mina gamla jeans i stl 26 :)))))


Over and out





Av from-som-ett-lamm - 13 mars 2012 12:05

Jag har som sagt bara några få vänner som står mig riktigt nära,( närmare bestämmt 3 st) som jag inte skulle klara mig utan.

Men sen har jag andra vänner,Dom står mig inte lika nära men betyder något ändå, jag skulle klara mig utan dom, visst, men livet skulle inte vara lika roligt då.

När jag var yngre hade jag massor med vänner och många nära, men med åren är det inte lika viktigt, det räcker med några få och framförallt de närmsta behöver inte vara många alls.

Hur funkar det för er, har ni färre eller mer vänner än när ni var yngre!??


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 12 mars 2012 12:55

Nu saknar jag dig T, våra prat, skratt, förtroligheten och ärligheten.....nu får du fan komma hem....


over and out

Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2012 17:59

Måste bara berätta nåt som gör mig hysteriskt glad.....

Ni vet ju att det inte gick så bra för min lilla trollunge på adhd medicinen, fick den bytt mot en annan sort och en mindre dos och det verkar som att det funkar perfekt faktiskt, Hon är sig själv men utan frustration och arga utbrott.....mitt mammahjärta bubblar över av kärlek och lycka  


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2012 17:27

Ibland vill man inte riktigt ta hänsyn till folk......

Jag ska ha tjejmiddag sista helgen i mars och det kommer bli superkul......MEN, det finns två personer jag skulle vilja bjuda som jag inte kan bjuda....inte för att jag inte vill utan för att dessa två personer är "osams" med två andra som är bjudna.....trist men jag får gilla läget och ta hänsyn till de som jag bjöd först....skulle gilla om alla bara kunnde vara sams :)))


Btw, det är ju en rätt så tjejig grej det där att bli osams och sen typ inte prata med varandra på flera år....killar löser fanimig sina konflikter tusen gånger bättre, dom spyr ur sig det på en gång sen är det liksom över.

Jag fungerar också så, faktiskt. Jag och T har varit osams flera gånger och då har vi konfronterat varandra direkt, ibland tom gapat på varandra sen har det liksom varit över...skönt!

Jag har haft en lång konflikt med en nära vän i vuxen ålder, men det var också en extremt ovanlig situation där det på ett sätt var tvunget att bryta under en tid. I dag är vi nära vänner igen och det är jag glad för ,behöver henne i mitt liv :)

Tänker att de som jag inte löst mina konflikter med är människor som jag inte varit tillräckligt nära, det har liksom inte varit värt det, dom har inte betytt tillräckligt mycket för mig.

Men de viktiga och riktiga vännerna, dom som vet ens innersta hemligheter och ens skitdåliga sidor och ändå älskar en....dom blir ALDRIG av med mig, inte ens om dom beter sig som kompletta idoter ;))))

Ni vet vilka ni är   



Over and out


Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2012 17:17

Föresten, jag har ju glömt att uppdatera min viktnedgång.....mhmmmm...kommer här för er som är intresserade...


v1 72,6 kg alldeles för mycket

v2 71,1 kg bra jobbat

v3 69,9 kg inte så bra...men ändå bättre ner än upp ;)

v4 72,4 kg kanarieöarna ställde verkligen till det :(

v5 71,1 kg mhmm bra där!

v6 71,1 mhää

v7 69,9 kg mhäää igen

v8 70,5 kg nääääääj va dåligt!

v9 68,7 kg iiiyyyiiipppii :)

v10 70,3 kg WTF firade två år med min man....vi åt i dagarna två som att de var våra två sista dagar i livet, märktes DIREKT på vågen :(

v11 68,5 på rätt väg :)


Jag är nöjd, och jag känner mig sjukt motiverad, mitt mål är 62 kg och mitt delmål är 65 kg....inte långt kvar dit alls nu...jag e på G :)))


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 8 mars 2012 09:45

Mitt hjärta blöder för min yngsta trollunge.....

Hon har ätit adhd medicin i en vecka nu och det har verkligen varit som att välja mellan pest och kolera, antingen ingen medicin= utbrott där hon gör illa sig själv, ej kunna styra sina impulser, grova problem med tempoväxlingar, frustration och ilska. Eller med medicin= låg näst intill deprimerad, ledsen, kryp i kroppen, ej komma till ro på kvällen -svårt att somna, ont i magen, känna sig annorlunda, trött.

Va fan ska man välja liksom, hade hon varit äldre hade hon ju kunnat välja lite själv iaf, nu kan hon bara berätta hur hon mår knappast avgöra vad som är bäst, det måste vi göra, och det är fan inte det lättaste!!

Ringde iaf till hennes läkare som kom fram till att vi ska ändra dos och medicin och prova en vecka till och i går var första dagen på den nya medicinen och kanske var det lite bättre, svårt att säga dock men förhoppningsvis visar det sig om ett par dagar. Hon fick iaf vara hemma med mig idag så jag kan observera och kolla av henne lite under dagen, på fredag får hon gå i skolan och då får hennes lärare observera.

Det svåraste är att hantera hennes förändring, jag e van vid min lilla trollis som hon är utan medicin, nästan lite läskigt att se hur hon blir med medicin, lite som en personlighets förändring....

Och adhd:n kan jag hantera det hemma....utbrotten, tempoväxlingar mm mm men frågan är hur hon kommer fungera i skolan!?

Jag kan bara gå till mig själv, som säkert har någon from av bokstav, hur svårt jag hade i skolan, både socialt (i viss mån) men framför allt med själva skolan, skolkade, rökte brass på rasten, pluggade aldrig, hade urkassa betyg mm mm mm.

Jag vet fanimig varken ut eller in.......men jag har bestämmt mig för att ge det lite tid och kolla om vi kanske hittar rätt medicin och des för henne. För samtidigt som jag INTE gillar tanken på att medicinera mitt barn med en medicin som faktiskt är narkotika klassad så säger statistiken att barn med adhd som inte fått medicin tenderar att hamna i missbruk.....suck....som att välja mellan pest eller kolera....vad göra, liksom!!!!???????


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 8 mars 2012 09:24

Fick en liten släng av magsjuka....eller vad det nu va!!??

Tyvärr kunnde jag äta nästan direkt efter vilket innebär att jag inte gick ner ett gram, annars brukar ju det vara det enda positiva med magsjuka ;))

I dag mår jag...så där...det bubblar lite i magen och jag känner mig rätt så matt! Men jag jobbar fram till tolv, då får jag förstärkning fram tills dagisarna går hem, skönt!


Over and out



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards