Alla inlägg under december 2012

Av from-som-ett-lamm - 10 december 2012 08:21

Börjar det inte gå lite långt när skolor förbjuder pepparkaks gubbar på lucia?

Vilket annat land skulle bygga en kyrka/moske eller liknande för landets invandrare?

Jag tror inte det finns något annat land som är så hänsynsfulla som Sverige men vi får inte glömma att hålla på  våra traditioner precis som vi tillåter andra att hålla på sina. Sen är det ju klart att vi tillsamans skapar nya traditioner.

Så snälla låt oss behålla chokladbollen och pepparkaorna och tre gubbar sången, det är en del av Sverige precis som du och jag!


Over and out



Tv

Av from-som-ett-lamm - 9 december 2012 17:29

Nu skulle man haft tv i badrummet....just saying!!!

Av from-som-ett-lamm - 9 december 2012 17:24

Herregud tar nästan tillbaka mitt förra inlägg.....Nu kommer jag inte härifrån....toaletten alltså.....det här gör jag bara en gång sen aldrig mer!!!!

Av from-som-ett-lamm - 9 december 2012 16:55

Föresten så stod det att man var tvungen att smörja in anus för annars kunde man få ont.....va fan, jag har inte varit på toa en enda gång, på mig känns det istället som jag ska spy......
Hjälp, tänk om jag spyr bajs nu!!!!

Av from-som-ett-lamm - 6 december 2012 10:34

Ni vet hur det kan vara med en partner, vän eller släkting, ibland är man bara lyckligare utan dom. Är säker på att alla känner igen något i den här låten...jag gör det iaf...and i love it!

Av from-som-ett-lamm - 5 december 2012 21:02

Trots snöstorm har jag haft en skit fin dag. Sanna jobbade med mig idag och vi drog tappert pulkorna skrattandes hela vägen till lokalen, där pysslades det hela dan.
Mitt x ringde och frågade om jag kunnde ha tjejerna, det kommer bli en lång dag för honom på jobbet, självklart kunnde jag det:).
Sen bakade vi lussebullar och saffrans granar....mums!
Nu ska jag krypa ner under täcket i soffan med min fina man och provsmaka granarna...tjing tjing!!!

Av from-som-ett-lamm - 4 december 2012 16:42

Tur att jag har en almenacka/kalender för annars skulle jag utan tvekan glömma bort ALLT, och jag är inte ens 44 än...SUCK!

Nästa vecka är det dags för min lilla stjärna att träffa adhd läkaren och det blir nog så att hon får gå upp i dos, medicinen har funkat så där på sista tiden, sen ska det bli intressant att se om hon har gått upp i vikt...det vore ju bra om hon hade gjort det...håller tummarna hårt!!

Sen är det Lucia firande nästa vecka också, både i min egen barngrupp och så ska Sagisen sjunga med dom stora barnen i skolan på kvällen :)

Tindra sjunger ju numera i ett band på skolan....hur coolt är inte det, liksom :), iaf så ska dom ha sin första spelning i morgon.....jag är nog mer nervös än vad hon är, ska bli så kul att äntligen höra låten dom skrivit, hon har varit så hemlig här hemma :).

Det är MYCKET nu!!!

Av from-som-ett-lamm - 4 december 2012 07:02

Vaknade av mig själv i morse redan kvart över sex, är super pigg just nu, somnar inte framför tvn dreglandes längre utan måste i princip tvinga mig själv i säng, skönt att höst tröttheten är puts väck!!


Denna nyårsafton är jag och Micke barnlediga och det skulle ju vara kul att göra nåt, ha fest, gå på fest....fast då kanske man måste bli bjuden på en ;)

Det lutar iaf åt att vi har fest här hemma, känns bara som att alla våra vänner är uppbokade, well well det blir nog bra :)


Är inne i en period då jag inte är tränings sugen alls faktiskt, förra veckan blev det bara tre pass men jag kämpar tappert, huvudsaken är att jag inte bra lägger av, right!


På måndag ska jag göra en koloskopi (ellervadetnuheter), jag har turen att få bli sövd :)

Så jag måste vara fastande from söndan, bara buljong och dricka hela söndan, försöker se det som en rensning, eller nåt....


Over and out







Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards