Alla inlägg under januari 2013

Av from-som-ett-lamm - 16 januari 2013 18:36

Lust = att vilja, sexuell glädje.


Jag har mycket erfarenhet av tjat kring sex, jag har nästan upplevt det i alla mina relationer, dock mer som ung.

Lust ska ju vara just lustfullt, hur kan man då tro att man skapar lust hos den andra med hjälp av tjat, pikar och gliringar?

Det skapar ju stress, oror och faktiskt olust.

Meningen är ju inte att ha sex för att man känner sig tvungen, för att inte göra någon besviken eller i unga år för att man vill verka mer erfaren.

Meningen är ju att man ska känna lust...inte sant?

Hur kan det då finnas människor som tjatar till sig sex och tycker det är ok?

Förstår dom inte eller vill dom inte förstå, är lusten så stor, en sån drivkraft att dom inte rår för sitt dåliga beteende?

Vetskapen om att man har tjatat till sig sex borde ju vara avtändande bara det,och som ett övergrepp faktiskt.

Ja, jag vet kanske borde "vi" lära oss att säga ett ordentligt NEJ...eller vänta...det ska vi ju inte behöva göra utan det är ni som borde lära er att inte kliva över andras gränser,lära er att tolka känslor och vibbar och kanske ta mer hänsyn till eran partners lust, istället för att bara tänka på er lust och eran tillfredställelse, kanske sluta vara så jävla ego kanske, eller?!


Iaf så tycker jag att tjat och sex INTE passar ihop och för mig personligen ser jag det lite som ett nonchalant och jävligt egosentriskt beteende och till er alla tjatare där ute.....


DET ÄR SJUUUUKT AVTÄNDANDE MED TJAT OM SEX, SLUTA OMEDELBART!!!



Av from-som-ett-lamm - 16 januari 2013 07:19

I går testade vi ännu en ny maträtt och det var en hit, exotisk fiskgryta med potatis :)

Vv

Av from-som-ett-lamm - 15 januari 2013 08:01

Vi äter typ samma mat här hemma varje dag, vecka efter vecka, så tråkiga är vi.
Jag har efter jul och nyår spårat ut med mitt mat och socker intag.
Två perfekta anledningar att köpa 3 månaders medlemskap i vv, för att påminna mig själv om hur jag ska äta för att må bra och samtidigt får vi massor med nya goda recept. Denna vecka ska jag göra ett nytt recept varje middag, i går började jag med kyckling med saffransris....MUMMA!!!

Av from-som-ett-lamm - 14 januari 2013 14:41

Måndag igen och vi försov oss igen :/
Men det blev bra ändå, frukost och tandborstning hanns med på alla barn innan skolan började :)
I em ska vi storhandla.....hur det nu ska gå till utan bil, hur tänkte vi när vi sålde den liksom!!??
Anyway, det blir en lugn vecka med bara 3 dagbarn och inget inplanterat på fritiden förutom träning, skönt då får vi tid för varandra jag och kärleken min <3

Av from-som-ett-lamm - 13 januari 2013 18:32

Nu är helgen slut och den har varit helt perfekt enligt mig.
I lördags åkte vi in till stan vilket resulterade i att jag numera är en lycklig ägare av en iPad eller som ni coola människor säger, padda ;)
Sen åkte vi hem och åt smågodis och kollade film....Nice!
I dag har vi mest bara varit, spelat spel, haft härliga A över som hjälpte T lite med sången :), fikat och nu blir det film och mys :)
Nu kommer det en vecka utan barnen :( och jag tänker lägga fokus på mat och träning och vila så klart och kanske nåt skoj till helgen :)

Av from-som-ett-lamm - 12 januari 2013 00:12

Tänkte jag skulle kalasa till det med lite popcorn och lite ostbågar, blev bara någon näve sen kunnde jag inte äta mer....tyckte det smakade direkt illa??
Iaf så räckte det med några tuggor för att få ont och obehag i magen....va fan är det i skiten igentligen??!
Avslutade kvällen med två apelsiner och en kopp te istället....och de två första avsnitten av the killings....sjukt bra...rekommenderar den VERKLIGEN!!!

Av from-som-ett-lamm - 11 januari 2013 15:27

Slutade tidigare idag så jag hann städa innan tidig hämtning på skolan. Klockan är bara halv fyra så nu ska här tränas satan innan middagsfix!!!

Den här helgen är helt ouppbokad....så jvla skönt att bara vara vi och bara vara hela helgen. :)))

Nä nu mot träningsrummet :)

Av from-som-ett-lamm - 9 januari 2013 18:48

Den här veckan sniglar sig verkligen fram. I kväll har tjejerna handboll, första träningen efter lovet. T och N ska börja på dans och S fortsätter m fotbollen....blir till att åka svish svish fram och tillbaka ända fram till sommaren!

Har kommit igång bra med träningen och maten igen efter ledighetens förslappning, känns skönt, däremot har jag gått upp i vikt...denna vecka??? Men antar att syndadet visar sig nu och inte direkt vilket innebär att nästa vecka går jag ner :) hehehe!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards