Alla inlägg under januari 2013

Av from-som-ett-lamm - 8 januari 2013 18:42

Tjohoooo! Har bokat en resa till solen för mig och min äldsta när hon fyller 10 år....sjukt jobbigt att inte berätta på 7 månader!!!!!!
Resan blev inte jättedyr eftersom vi hade ett presentkort att använda...har ju lite annat att spara till ;)
Åker ju till torrevieja hela semestern i sommar...
Mycket att se fram emot kan man lugnt säga :))))

Av from-som-ett-lamm - 7 januari 2013 12:36

Jag föredrar numera lugna favoriter, tittar helst på 4ans nyheter till frukosten, tar nya gråa hårstrån med ro, tycker kråksparkar är fint och att läsglasögon är helt ok.
Jag tycker ungdomar låter liiiite för mycket, jag skulle gärna lära mig att sticka, jag är nöjd med min kropp trots lite väck och celulitet här och där, jag värderar inte människor på utsidan utan tycker på riktigt att insidan är mycket mycket viktigare, känner att kroglivet inte lockar mig det minsta, förstår mig skälv och andra mycket bättre, har mer tålamod, mer lugn och avslappnad......kanske, kanske så håller jag på att bli vuxen???!

Av from-som-ett-lamm - 6 januari 2013 22:22

...mhmmm
Jag tror jag ska sluta med socker helt under en månad, göra mig fri från mitt enda beroende......återkommer i frågan!!!

Av from-som-ett-lamm - 6 januari 2013 01:19

Vilken härlig och bra lördag det blev.
Den började med en hotell frukost...mums!
Sen bubblade vi och satt i massagestolen för sista gången för denna gång. Jag mötte upp söta J och vi promenerade runt på söder och hittade till slut ett fik som inte var fullt och som passade just oss perfekt....Melissa horn spelades under hela fikatimmen....nice!
Åkte hem och tränade ett stenhårt pass. M lagade en god middag sen drog vi till våra härliga vänner S och C.
Där dracks det vin och spelades spel och skrattades hela kvällen...trevligt som vanligt, vi borde ses oftare faktiskt :)
En perfekt lördag om ni frågar mig!!

Av from-som-ett-lamm - 4 januari 2013 23:20

Dags igen för en superspontan övernattning på vårt favvohotell, denna gång var det M som pushade på och vi hade tur för det va ledigt redan ikväll, så vi packade snabbt ihop allt och drog direkt......niiiice!!'

Av from-som-ett-lamm - 4 januari 2013 15:40

Blev ledig idag igen....nice :)
Tjejerna ville vara lediga från fritids så dom kom över. Vi åkte till Farsta c och shoppade läsglasögon och lite annat skoj. Sen åt vi lunch, jag en sallad och barnen en våffla, och eftersom en våffla inte låter så mycket köpte jag en macka också...ehhhh det var en amerikansk våffla och eftersom allt är större i Amerika och defenitivt våfflorna så kan man lugnt säga att jag köpte mackan i onödan!!!
Vi hade iaf en helmysig dag tillsamans jag och mina fantastiska flickor <3

Av from-som-ett-lamm - 2 januari 2013 23:25

2012

Jag och M inledde året med en utomlandsresa till solen.

Vi ställde iordning lokalen så jag äntligen kunnde arbeta där :)

Min fina Saga fick hjälp med sin adhd...lycka!

Barnen hittade aktiviteter som passade dom...och oss som familj.

Jag gick ner i vikt, upp i vikt, ner igen och nu skiter jag i vilket...skönt och sunt!

Jag mindes

Jag glömde

Jag tattuerade mig, men blev dessvärre inte färdig....men det kommer, det kommer!

Jag har hållt i träningen med undantag för sjukdom och lite semester lathet.

Min kroppsfixering har ebbat ut...också skönt och sunt!

M hade en liten kris som smittade av sig, men vi kämpade oss ur den och är mer VI nu än innan

Jag har lärt mig äta så som det passar mig...skönt och sunt!

Vi betalade snuskigt mycket för en vecka på Cypern, och hade inte ens en balkong;) men det var värt varje krona för det var en underbar semester.

Jag tog avstånd och gick vidare.

Vi lyxade till det och tog in på hotell med bubbelbad på rummet..nice!

Jag gjorde en gastroskopi....och en koloskopi....inget jag rekommenderar men ibland ett nödvändigt ont.

Vi hade en vattenskada och mögel i halva lägenheten som stod och torkade under hela sommaren....suck, men det resulterade i ett kanon fint nytt rum till Tindrisen.

En vännina till mig miste sitt barn och det berörde mig djupt.

Vi firade den bästa julen och nyåren på länge :)

Jag åkte till Spaninen med ett gäng tjejer och lärde mig en hel del om mig själv och om andra.

Jag har äntligen hajjat att jag behöver läsglasögon.

Våra barn har visat sig vara dom bästa i hela världen ;)


Det här året har bitvis varit tungt men fyllt med mycket kärlek, glädje, gos, uppvaknande, självinsikter och underbara stunder....tack alla inblandade för ett fint år...


Over and out










Av from-som-ett-lamm - 2 januari 2013 22:59

Oförskämt pigg, inte helt bra med ledighet, har liksom vänt på dygnet!!!
Blev iofs ledig i morgon men ändå!
Det passade perfekt med lite ledighet för jag behöver ju köpa läsglasögon....nu är jag gammal på riktigt...thihi ;). Jag ska ta med min fina Tindra och shoppa och luncha ihop...mys :)
Och sen Imorgon kväll är det äntligen dags för Svansjön ā la "bounce" med rara sarah, ska bli skit kul verkligen :).
Nu ska jag försöka zzzzova, får väll räkna får eller nåt ;)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards