Alla inlägg under mars 2018

Av from-som-ett-lamm - 8 mars 2018 07:18

I tisdags gick jag raka vägen hem efter jobbet, fixade middag och la mig i soffan och låg där fram tills det var dags att lägga sig,( ett litet avbrott på 20 minuter bara då jag gjorde sjukgymnastiken och rollade).
I går var det en lång dag på jobbet men jag hade haft sovmorgon så det känds ändå ok. Skyndade mig till boxen och hann till onsdagspasset som var 16.2

Beginning on a 4-minute clock, complete as many reps as possible of:
25 toes-to-bars
50 double-unders
15 squat cleans, 135 / 85 lb.

If completed before 4 minutes, add 4 minutes to the clock and proceed to:
25 toes-to-bars
50 double-unders
13 squat cleans, 185 / 115 lb.

If completed before 8 minutes, add 4 minutes to the clock and proceed to:
25 toes-to-bars
50 double-unders
11 squat cleans, 225 / 145 lb.

If completed before 12 minutes, add 4 minutes to the clock and proceed to:
25 toes-to-bars
50 double-unders
9 squat cleans, 275 / 175 lb.

If completed before 16 minutes, add 4 minutes to the clock and proceed to:
25 toes-to-bars
50 double-unders
7 squat cleans, 315 / 205 lb.

Stop at 20 minutes.

Jag började på 20 kg och hann upp till 40 kg, kändes tungt redan från början, förra veckan cleanade jag 47,5 kg och då kändes det lätt, märkligt det där att dagsformen kan vara så olika.

I dag kommer trollis en dag för tidigt för att hon saknat mig <3 passar bra för jag har ju saknat henne (och hennes syster) galet denna vecka.

Nu, jobbelijobb!

Av from-som-ett-lamm - 5 mars 2018 22:21

Första dagen på,jobbet efter en veckas ledighet, snacka om förvirrad :0
Hade samtal med min chef gällande min framtid på bygget. Hon ville till varje pris ha kvar mig för hon tycker jag gör ett riktigt bra jobb, att jag axlat rollen mkt bra och att en del har bara lärar yrket i sig, eleverna har uttryckt att dom gillar mig, att jag är en sträng men rättvis lärare ....wow, tack för det :))))
Kul med lite pepp för självförtroendet,( även om jag faktiskt vet att jag är omtyckt ;))))

Blev så pigg och glad av allt positiva jag fick höra så istället för att gå hem och ta det lugnt gick jag till boxen och tog det allt annat än lugnt ;)
På boxen var det Benböjar?dag, i lugn takt för att inte få ont i ryggen igen, 10 kg mer denna vecka och 10 kg mer nästa :)
BackSquat 20min.
5 @ 70%
3 @ 75%
2 @ 80%
1 @ 85%
5 @75%
3 @80%
2 @85%
1 @ 90%
Hold 120-130% 10-15s.
1 @ 95+
Maxrep @ 80%
Emom 16min.
1: HSPU
2: Dips
3: pushup
4: shoulder Taps
Extra: som för övrigt var kräkjobbigt, men åhhh så nyttigt
30on/30off 10min.
Max cal AB


Näe, nu e det dags....godnatt!

Av from-som-ett-lamm - 4 mars 2018 22:50

Helgen har susat förbi och i morgon börjar allvaret igen.

Dåligt med sömn mellan fredag och lördag men masade mig ändå upp till teamwoden på lördag.





Kul som vanligt men coachen la till en extra rolig del på slutet.
Som en tabata-battle mot sin teame i cleans, började med en, nästa varv två osv osv :)))


Skyndade mig hem, åt lunch och somnade sen som en klubbad.
Efter en timmes skönhetssömn, lite tv-tittande tog jag en suck och åkte över till T med S och V för att kolla mello och äta ihop.
Mina underbara barn ringde och ville komma dom med <3
Alla mina favorit personer på ett och samma ställe <3


I dag valde jag bort träningen och slängde grovsopor, städade och handlade lite mat för veckan istället :)
Sen kom trollis över för lite mammahäng, vi pratade, drack te och kollade film <3

På torsdag är det tre veckor kvar tills vi åker, tjohoooo!

Av from-som-ett-lamm - 3 mars 2018 00:29

Sitter på ett försenat tåg hem, det kommer bli en lång natt.
Reflekterar över det faktum att limmet som höll ihop den här familjen är borta nu.
Min morfar och min mormor var mer mina föräldrar än någonting annat och jag kommer för alltid vara tacksam för allt dom gav mig och lärde mig om livet <3


Jag tänker försöka bortse från mitt samvete som lagts på mina axlar och välja bort den människan som ger mig ångest, gör mig arg, ledsen och urlakad.
Vi behöver inte varandra längre, hon kunde inte vara mer tydlig, jag, jag varken orkar eller vill längre.
Livet är alldeles för kort för att levas med människor omkring en som ändå inte vill ha en där och virsevarse.
Jag är mer tillfreds och lycklig utan, faktiskt!

Av from-som-ett-lamm - 1 mars 2018 21:58

Tåget var 2 timmar försenat så resan hit blev LÅNG men som tur var så hade jag sällis av min trevliga kusin :)


Nu ligger jag här och försöker sova, inte helt lätt med tvn på hög volym utanför, ingen idé att fråga om hon kan skruva ner då blir det bara sura miner, varför skulle hon ta hänsyn till sina gäster liksom (suck!)
I morgon ska jag sova på hotell, tack gode gud för det ;)))

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards