Alla inlägg under februari 2013

Av from-som-ett-lamm - 12 februari 2013 23:23

Kollar på en dokumentär om mobbning i Amerika och jag blir fan galen så arg blir jag. De vuxna i skolan förnekar och gör fan ingenting. Ett av barnen som det handlar om blev under inspelningen så utsatt så filmdramatisk bröt och kontaktade föräldrarna och skolan....skolan gjorde ingenting!!!!???
Ett annat barn drog pistol och hotade de barnen som hade under flera år mobbar, slagit och sparkat henne vilket resulterade i att hon den mobbade flickan fick sitta i ungdomsfängelse...??!!! Det borde ju fan vara tvärtom!
Barn tar livet av sig pga av mobbning, barn skär sig pga mobbning, barn skadar andra pga mobbning mm mm ....
vi har kommit en bit på vägen i Sverige och jag tror och hoppas vi kommer hela vägen fram, önskar bara det gick fortare.
Personligen skulle jag ALDRIG tillåta att mina barn blev mobbade eller mobbade andra....ALDRIG!!!

Av from-som-ett-lamm - 12 februari 2013 21:55

Ja idag får man och hemmagjorda var dom namnamnam

Av from-som-ett-lamm - 12 februari 2013 19:59

Jaha så ringde exet och berättade att barnen hade löss, och jag får såklart panik och bara MÅSTE avlusas omedelbart. Provade lite olika frisyrer med lusshampot i.....mhmmm....undra varför jag aldrig hade en punk period ser fan lite cool ut i tupp kam ;)
I wish i was a punkrocker :)))

Av from-som-ett-lamm - 12 februari 2013 07:42

Den här köttskandalen hörrni, är den inte liiiiite fånig!???
Jag menar, oj det var lite hästkött i den färdiglagade maten, är folk på riktigt förvånade, det är dålig färdiglagad mat!??
Dessutom, var det gott? Äter ni hästkött Annars? Är svaret ja på båda frågorna så undrar jag på riktigt vad det spelar för roll??!
Det måste ju finnas viktigare nyheter att prata om, som tex att Nordkorea spränger kärnvapen, eller att antalet gripna unga människor ökar, eller att det finns kvinnor och barn som utsätts för övergrepp och våld i hemmet, eller att det faktiskt finns fattigdom i Sverige.
Just saying......!

Av from-som-ett-lamm - 11 februari 2013 18:45

Ingen duktig viktväktare bor i mig minsann, veckorna sköter jag exemplariskt men på helgerna spårar jag ur som en galen människa, iaf gjorde jag det den här helgen....big time!!!!
Så när vågen visade +1kg i morse blev jag inte förvånad direkt......dålig viktväktare....fyyyyy!!!
Träningen däremot funkar klockrent trots att lusten just nu inte är så stor.
Men ny vecka nya friska tag :) och idag har jag ätit precis så många points jag får äta och dessutom har jag tränat trots att jag helst av allt ville lägga mig i soffan och hetsäta ostbågar.
En dag i taget minna vänner, en dag i taget ;)

Av from-som-ett-lamm - 11 februari 2013 08:07

Helgen har varit superbra :)
I lördags hade Noel premiär på dansen medan saga var på kalas. Jag och tindra drog till farsta och shoppade lite inför skridskodiscot senare på kvällen :).
Sanna och Fanny kom över och vi tog bussen till skridsko discot. Jag hade inte tänkt åka men Sanna hade med ett par skridskor till mig och jag ångrar inte en sekund, jag som aldrig förut har kunnat åka kunde helt plötsligt ta mig fram utan att ramla :)
Det blir helt klart en tradition....skridsko disco på lördagar helt enkelt :))))
På söndag hängde jag och tjejerna med när Sannas svärson hade föreställning med barnmusikalen snobben, "du är toppen, lille Karl" och vilken show, wow!!!
Allt som allt en kanonhelg med barnen, nu kommer en vecka utan barnen med en massa måsten, men det går efter en sån här helg :))

Av from-som-ett-lamm - 8 februari 2013 20:23

Nu sitter jag här och stressen har runnit av mig, irritationen likaså :)
Det blev förresten inte riktigt så stressigt som jag hade trott det skulle bli, dessutom hann Micke hem och noel ville hänga med honom så det blev bara tjejerna som följde med mig. Vi handlade kalas presenter och köpte lite fika och drog sen till DC, väl där gick tindra på dansklassen och jag och saga hängde i det stängda men mysiga fiket, saga åt världens största muffins och jag drack en kopp kaffe, sen när vi kom hem hade grabbarna fixat en tvårätters middag och dukat så fint :)
Vi köpte med oss en brownie längd från 7eleven.......namnamnamnam

Av from-som-ett-lamm - 8 februari 2013 12:16

Så ska jag hinna träna också......dubbelt morr!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards