Alla inlägg under mars 2014

Av from-som-ett-lamm - 27 mars 2014 12:34

Delar alla dessa positiva egenskaper med min underbara dotter.....
En utredning vore kanske på sin plats ( fast innerst inne vet jag, min dotter har ju ärvt det någonstans ifrån, vår släkt är dessutom tjock på diagnoser ;)

Av from-som-ett-lamm - 27 mars 2014 07:37

Sovmorgon, frukost med min äldsta som ville säga grattis <3 och ett fint handskrivet grattiskort från M, gulligt, dagen börjar bra :)

Av from-som-ett-lamm - 26 mars 2014 08:11

Blev ju en aningens inspirerad till att ta tag i mitt ätande (igen) och bli av med cykelringen runt midjan när vi var på flashdance.
Och jävlar va mycket bättre det går när man är motiverad och va bra jag mår av att äta lite kolhydrater och va gott det är med stekta grönsaker i olika former och va bra min mage mår av att inte äta socker varje dag :)
Nu måste jag bara hålla i längre än bara ngr veckor, måste få tillbaka min gamla livsstil som jag höll under en lång tid och då också mådde bättre och saknade cykelring ;)
Men jag känner mig stark just nu. Här har M och sväris smaskat semlor, våfflor och choklad i veckan och jag har känt mig sjukt sugen men nöjt mig med frukt :)
I morgon fyller jag 45 år och min åldersnoja är som bortblåst, jag känner mig som 45, ser ut som 45 och är nöjd med det, helt ok liksom!
Det enda som skulle vara negativt är att jag är så in i helvetes trött, men jag tvivlar på att det har med åldern att göra, troligtvis mer med vädret att göra.
Jag somnar innan tio varje kväll och har sen extremt svårt att komma upp halv sju när klockan ringer...???

Nu ska jag ut i snöstormen....?
Jag som påbörjat årets bränna så bra ;)

Av from-som-ett-lamm - 25 mars 2014 14:16

I går var jag och min kollega ute hela dagen (skönt) och något senare började det hetta i ansiktet, på kvällen var jag en rätt så lik en tomat i fejset, första brännan för året, vårsolen tar mer än man tror :)


Efter jobbet fick vi celebert besök i form av finaste J <3
Mysigt som vanligt :)


I går hämtade vi också min sväris som precis hade varit på dialys för första gången, hon ska bo här ett par dagar så vi kan ha koll på hur hon mår, mysigt.

I dag tvivlar jag på att solen har tagit nåt alls faktiskt!
Tjing tjing!!

Av from-som-ett-lamm - 23 mars 2014 20:35

Mitt knä beter sig verkligen märkligt, först bra i flera dagar och precis när jag tror att det är på väg att bli helt bra så blir det sämre.....????
Jävla skit kropp, tur att jag ska till sjukgymnasten på onsdag denna vecka.

I dag har vi fikat med finaste sväris, avverkat alla barnens läxor, städat lite och varit och köpt lite nya spel till barnen :)
Dagen har gått sjukt snabbt och nu är det redan kväll och jag ska snart lägga kidsen, M är ute på gården och pysslar med något styrelsefix....kl åtta på kvällen...en söndag...mhmmm, vad säger man!!?
Pratade med en gammal vän/arbetskamrat jag inte pratat med på flera år, kul att höra hennes röst och avhandla vad som hänt i hennes liv och vart hon befann sig nu :)
Ska bli kul att ses framöver :)

Appropå ingenting......

Av from-som-ett-lamm - 23 mars 2014 10:45

Så var det då äntligen dags för flashdance på Chinateatern :)
Efter bad, vin och piff lyxade vi till det med en taxi in :)

Å det var precis så bra som vi hade förväntas oss :)
Fantastiska 3 timmar och värt varje öre.
Eftersom vi hade slagit på stort och valt VIP biljetter, så fick vi en varsin goodiebag och ett glas vin i pausen, Nice!
Huvudrollsinnehavaren hade DET, ni vet det där när flera utför ett nummer men man ser bara en....DET!
Och kroppen sen....OMG
Blev sjukt inspirerad att ta bättre hand om min kropp, äta ännu mindre socker, bättre mat och kämpa med knät så jag kan komma igång med träningen igen och återuppta dansen....det kommer gå, så det så!!


Avslutade kvällen på Dionysos, god mat och gott vin.
Men som dom pensionärer vi är var vi hemma redan kl nio.
Men dagen/kvällen var fantastisk och vi kom fram till att vi måste göra sånt här oftare :)

Av from-som-ett-lamm - 22 mars 2014 12:46

Nu är alla kidsen lämnade och jag laddar med kolhydrater, omeprecol, bad och ett glas vin.
Ser fram emot resten av dagen och kvällen, trots lite dåligt samvete över att vi har barnvakt när vi har barnen, men men det händer typ aldrig så det känns ändå ok. Och I morgon får tillbaka barnen igen.
Då hoppas vi på sol för då blir det skogen, om jag pallar för knät vill säga.
Har tröttnat på köpcentrum eller annat trist vuxenfix i barnens sällskap, inte kul för dom och jag blir bara stressad.
Hellre är jag hemma och myser eller promenerar, hänger vid fotbollsplan eller som sist drar till skogs.
Bättre för alla liksom och som sagt vi har dom bara varannan vecka och då kan vi ju passa på att göra vuxenfix då när vi inte har dom, få förunnat, jag vet.
Nä nu är badet tappat

Ha en skön lördag, alles!

Av from-som-ett-lamm - 22 mars 2014 10:47

Snart 45 år.
I bland är jag förvirrad, låg, stressad, tillgjord och impulsiv.
Men de flesta dagar är jag helt och hållet till fredags, glad, sprallig och LUGN, det lugnet som sakta sprider sig i mig och som kommer med åldern, iaf i mitt fall.
Jag strävar mot att vara ärlig och snäll mot mig själv och det rör sig sakta framåt, det har tagit tid och kostat, men det har alltid varit och är värt det.
Jag är inte där än, men ändå så nära att jag känner mig överens och lycka över den jag är.
Här i bloggen skriver jag alltid utifrån mig själv, hur jag känner och vad jag känner för stunden, just nu.
Precis som jag gör i livet, fast mer modifierat.
En del håller med och gillar det och mig, andra inte.
Men det gör inget, det är ju människorna i mitt liv som väljer att stanna och som jag inte kan vara utan som betyder något och man kan ju inte bli älskad av alla ;)

Nog nu.
Nu ska jag snart lägga mig i badet (ovanligt;) sen måste jag piffa mig inför dagen och kvällen...
Tjohooooo!!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards