Alla inlägg under februari 2010

Av from-som-ett-lamm - 22 februari 2010 09:55

Är ju medlem på två olika nätdejt sidor.....och när jag kollar in killar där.....är dom riktigt heta snubbarna från Skåne.....

Finns det inga puddingar i sthlm....eller rättare sagt finns det inga heta singlar i sthlm, kanske är alla upptagna....finns bara "leftovers" kvar....och dåliga såna.....
För antingen är dom gravallvarliga och näst intill tråkigt seriösa, eller så vill dom bara leka av sig lite och kommer med en hel del skambud    eller så är dom för gamla eller för unga, för oattraktiva (i mina ögon) eller så har vi inget gemensamt....ärligt talat så tror jag inte riktigt på det här med nätdejting, att man kan hitta någon via nätet verkar knappt troligt, man har ju större chans att hitta någon som passar en irl, på krogen, i tunnelbanan, på ett cafe, på bion....shit, tom på gatan......
När mitt medlemskap går ut på dessa sidor....vilket är snart...någongång i mars...ger jag upp det...fast gett upp har jag gjort för länge sen, eller rättare sagt......jag står på "vänt".....tills den rätta dyker upp   


Av from-som-ett-lamm - 21 februari 2010 22:41

Den här helgen har varit superbra......har hängt med mina ljuvliga tjejer, spelat spel, pysslat, legat i en goshög i soffan och hejjat på Darin, varit på bio och avverkat mcdonalds också   


På vägen in till bion, höll jag på riktigt, på att bli uppraggad av en "äldre" man och på vägen hem likaså fast då av en yngre upplaga....fattar inte....det måste stå singel i min panna (eller står det kanske "jag har inte fått på länge"    för just nu, vart jag än går, är det som att männen dras till mig.....mhmmm......märkligt....


På bion hamnade vi brevid en pojke och hans pappa (som fö var en heting:)
Jag tyckte min äldsta (6 år) betedde sig lite underligt....hon var så tyst och såg lite rödflammig ut....tills jag fattade att hon tyckte det va lite pinsamt och genant att sitta brevid en söt kille som var kanske ett år äldre än henne....suck...ibland är hon alldeles för före, alldeles för mogen, alldeles för "stor"....fasar för tonåren och alla killar som kommer krossa hennes hjärta och alla killar hon kommer krossa hjärtat på......men samtidigt som jag fasar ser jag fram emot att se henne växa från flicka till kvinna :)
Min yngsta också såklart, men hon är  inte av samma skrot och korn...där finns det andra saker som oroar mig...hon är kanske lite för tuff och kaxig ibland.....och jag måste säga att hon kommer krossa fler än vad som kommer krossa henne...for sure....

Tänk att hjärtat kan rymma så mycket kärlek, som det gör för ens barn   


När vi skulle åka hem var det fullständig kaos på tunnelbanan...inte så konstigt kanske...det har ju snöat...o det har det ju aaaaldri gjort förut....fick vänta i 45 låååånga minuter på tuben, och då var vi tvungna att åka till globen och gå därifrån....varför stannar hela stockholm när det snöar...eller regnar...eller faller för mkt löv...eller när det är för varmt....jag menar väder har vi väll jämt..eller..och den här skiten betalar vi nästan 700 i månaden för........sl...jag har bara en sak att säga.....  


Nu ska jag för en gångs skull lägga mig i tid....


Natti natti



Nä jag har inte glömt......kvällens ordspråk kommer här:
Barn är den fattiges rikedom   



Av from-som-ett-lamm - 20 februari 2010 21:42

Tror jag har det, tror jag fattat nu!
Anledninge till att nivetvem har fått ta så stor plats i mitt liv, trots att jag knappt känner honom,är bla att han delade de egenskaper jag värdesatte hos mitt ex, och att han dessutom hade de egenskaper jag saknade hos mitt ex, det  gjort honom ännu mer åtråvärd. Dessuom har jag bara fått uppleva det positiva med honom, 6 mysiga dagar i värmen, på semestern, inga dåliga erfarneheter av honom, bara sett den braiga sidan av honom.

En annan orsak till att han fått ta en så stor plats i mitt hjärta är att han klev in i mitt liv under "rätt" tid, situationen, och hur allt blev, allt som hände mellan oss blev som en slags vändpunkt i min såkallade "kris", iom honom vände det, eller rättare sagt iom vår "historia".
Nu finns det bara två vägar att gå, den ena är att minimera betydelsen av honom och lämna det bakom mig, som ett fint minne. Det andra är att fråga honom rakt ut, va jag viktig för dig, är jag viktig för dig, för får jag ett svar....vilket det än är, kan jag gå vidare, men jag vill inte besvära honom...eller...som en vännina sa, du vill inte veta svaret.....och kanske hon har rätt....det vill jag nog inte......
Så, det jag måste göra nu är att minimera och gå vidare.....som Darin uttryckte det så fint i kväll: You´re out of my life.....


Vilket osökt leder mig in på kvällens underhållning: Melodifestivalen!!!            

Vilken kväll, vilken fest...vilka bidrag.....HJÄLP...va händer med annars så musikalt begåvade Sverige!?
Bidrag nr 1 Alcasar..mhmm...va det samma bidrag som förra året...eller?
Bidrag nr 2 Johannes bah....what ever! Snälla sluta inte med skådespeleriet..
Bidrag nr 3 Elin Lanto...En dålig kopia av Britney Spears...need i say moore..
Bidrag nr 4 Erik Linder zzzzzzz, om vi hade skickat honom hade dom somnat borta i Norge..
Bidrag nr 5 Getty Domein snälla nån...ingen förstod något, ingen vill förstå något heller..
Bidrag nr 6 Timotej..ehh..är inte det ett shampo??
Bidrag nr 7 Darin.....skicka honom så kanske vi har en chans..internationell o söt som en hundvalp :)
Bidrag nr 8 Crucified barbara, POFF så var man tillbaka i 80 -talet.....och det är INTE en komplimang!


Och vilka fick flest röster....jo..."shampot"...måste va för namnet...eller...för jag menar, lilla melodifestivalen har väll redan varit!?


Sketchen efter va ju underbar, Dolph äger, Dolph for president, eller som vi säger i det här landet, statsminister hehehe!
Sen var det ett litet nummer, eller va man nu ska kalla det för, tre män i blått framförde något...ehh...som min 6åriga dotter sa; mamma, dom ser ut som blåbär......Thihi.......från barn och fyllon får man höra saningen ;)

      


Nu ska jag lägga mig i soffan, kolla film och mmmmarabou :)
men först...kvällens ordspråk:

Somliga tycker om att förstå det de tror på, andra fördrar att tro på det dom förstår ;)


Natti natti   



Av from-som-ett-lamm - 19 februari 2010 12:24

Rast......har inget igentligen att skriva om...har en dålig dag i dag...det virvlar runt en massa tankar och funderingar i huvet i dag.....känner mig låg och svår...

men är så glad att jag får mina älsklingar i dag.....har saknat dom massor :)

Vi ska ha riktigt fredagsmys med popcorn och film :)


Nää...skriver mer sen...orkar inte just nu....

så länge kommer en bra låt......




Av from-som-ett-lamm - 19 februari 2010 08:36

Åhhh hittade ett sånt klockrent ordspråk angående semesterflörtar....och jag vet att ni som haft en, håller med ;)

Semesterflört är nästan lika ofarligt som bergsklättring utan klätterskor och rep   

Av from-som-ett-lamm - 19 februari 2010 08:25

Senaste tiden känns det som att män flörtar mer än vanligt med mig....och det hör fan inte till vanligheterna......dessutom har en hel del ex och korta romanser hört av sig och vill dejta igen?? Jag fattar inte.......varför kunnde dom inte vara så här intresserade när vi hade vårat "moment"?
Och hur vet dom att jag är singel och att jag är totalt ointresserad och faktiskt njuter lite av min ensamhet, det är som att det ligger i luften, som att jag sänder ut signaler...som att dom jvlarna sniffar tills sig det, för män har ju en förmåga att gilla när vi kvinnor är ointresserade......som att jakten är allt??
Jag måste helt enkelt vara svår att glömma, och det kan man ju tolka hur som ;) eller så kanske är jag som ett vin....bättre med tiden....hahahahahaha!


Dagens ordspråk:

The chase is better then the catch   

Av from-som-ett-lamm - 18 februari 2010 22:31

I kväll kollade jag på It´s complicated.......det fick mig att börja tänka på min fd man.....som jag varit gift med i 10 år....

10 år är en lång tid att leva ihop med någon, att dela glädje, sorg, skratt och tårar, med och motgångar med......han betyder massor för mig och på nåt konstigt sätt älskar jag fortfarande honom, och kommer säkert alltid göra det, men jag älskar inte honom på "det" sättet, mer som människa,som far till mina barn och ibland, som i kväll, saknar jag honom, hans närvaro, hans väsen, hans röst, hans skratt......

Jag vet att vi aldrig mer kan leva tillsamans, och det är nog inte meningen heller...vi var nog färdiga med varandra....tyvärr, ibland känns förlusten av honom så så stor och det är så sorgligt att jag inte kan...kunde förmå mig att älska honom på "rätt" sätt, och ibland kan jag tänka för ngr sekunder att jag lämnade honom för fel orsak.....att det var min såkallade 40års kris som ställde till det....och visst, kanske är det så......men innerst inne vet jag.....vi var färdiga med varandra.....det var dax att gå vidare...sorgligt......men det är så livet är....man ska nog inte leva ihop med samma person hela livet....människor kommer och går, en del stannar bara en kort stund , andra längre....och det finns säkert en mening med det......även om det ibland kan vara svårt att se den.....

Har tänkt på nivetvem också.......mannen jag interiktigt förstår betydelsen av....förvirrar och konfunderar mig...  


Kvällens ordspråk:

The risk of love is loss, and the price of loss is grief


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards